Poté co firma CVŘ dostala pokutu ve výši 900 tisíc korun od ČOI, byla vyškrtnuta ze seznamu signatářů „Deklarace na ochranu spotřebitelů“ a média opakovaně upozorňovala na její podvodné praktiky, přesunula těžiště svých aktivit na sousední Slovensko. Tam si firmu za účelem získávání nových klientů najal i slovenský státní energetický podnik SPP. Slovenská média opakovaně informovala o nekalých obchodních praktikách společnosti vůči spotřebitelům, především důchodcům a osaměle žijícím osobám. Obchodníci z firmy CVŘ na tyto lidi vyvíjeli nepřiměřený nátlak, falšovali podpisy smluv nebo poskytovali lživé informace. Svým jednáním podvedli tisíce slovenských spotřebitelů.
V loňském roce pak vznikla společnost NF Marketing SK, do které byly převedeny aktivity pro SPP i celá síť obchodníků z CVŘ. Z obchodních rejstříků je zcela patrné, že obě společnosti jsou propojeny osobami Martina Hese, majitele NF Marketing SK a současně spoluvlastníkem CVŘ a Vlastimila Zimáka, který je dlouholetým šéfem CVŘ a také CEO společnosti NF Marketing SK.
Podle informací, které má redakce k dispozici, působí slovenští obchodníci firmy NF Marketing SK znovu i v České republice, zejména na východní Moravě. NF Marketing SK se nyní orientuje na „přeshraniční prodej“, protože na Slovensku nyní kvůli přísným opatřením proti pandemii Covid-19 podomní prodej pro SPP realizovat nelze.
Obcházení zákazu podomního prodeje
Podomní prodej již není možné realizovat klasickým D2D způsobem (tj.bez ohlášení) ani na většině míst v ČR. Obchodníci tento zákaz ale obchází tím, že využívají databáze CVŘ, kdy předem telefonují potenciálním zákazníkům a domlouvají si s nimi schůzku za účelem sjednání výhodnějších cen energií. Pod touto záminkou se dostávají do jednotlivých domácností. Následně již plně používají svých ověřených nátlakových metod.