"Musím se policie v této věci zastat. Policisté sice mají potřebnou techniku, ale nemají kde kamiony kontrolovat. Nemohou je na dálnici jen tak zastavit a zvážit. A pokud zjistí, že šofér porušil předpisy a je například přetížený, tak co s jeho autem? Představme si, že by na dálnicích byla hodiny odstavená obrovská vozidla a čekala na další, aby na ně přeložila náklad. To by znamenalo obrovské riziko dopravních nehod," konstatoval Hamáček. Na rychlostní komunikaci nemá podle něj zaparkované vozidlo co dělat.
To samé bohužel platí i o povinných přestávkách, protože na některých dálnicích nemají kamiony kde zaparkovat, aby si jejich řidiči mohli odpočinout, nabrat sílu k další cestě a nebyli nebezpeční pro ostatní účastníky silničního provozu. "Policie dlouhodobě volá po tom, aby se při výstavbě nových a rekonstrukci stávajících dálnic počítalo i s plochami pro kamiony. Kde mohou zaparkovat, kde je mohou policisté kontrolovat a kde je mohou nechat odstavit. Jde to, stačí se podívat k sousedům. Letos jsem najezdil na dovolené stovky kilometrů v Polsku a každých snad 50 km bylo obrovské parkoviště, kam se vejde 200 nákladních aut," uvedl Hamáček.
Roky byly podle něj apely na vládu a ministerstvo dopravy marné, přestože různých dohod a slibů už bylo několik. "ČSSD v tomto i minulém období policii podporovala, ale k ničemu konkrétnímu se nikdy nedospělo a nové parkoviště se žádné neotevřelo," sdělil Hamáček. Ledy se však konečně hnuly. U premiéra se konala schůzka, které se zúčastnil i Jan Hamáček za Ministerstvo vnitra, ministr dopravy a policejní prezident se zástupci dopravní policie. Cílem byo projednat plán, jak urychleně vybudovat odstavná parkoviště na rychlostních komunikacích. "Policie potřebuje každých 50 km kontrolní stanoviště, kde může vozy zastavit, to zhruba splňuje D1, ale D4, D10 nebo nové úseky D11 si o tom mohou nechat jen zdát. Potřeba je velká kapacita kolem hlavního města, kudy projíždí většina tranzitní dopravy," podotkl Hamáček.
Dodal, že věří, že rozpočty na příští rok a roky následující budou při výstavbě dálnic počítat i s parkovišti a kontrolními stanovišti. "V tomto případě jde doslova o život a tato vláda má bezpečnost ve svém programu na prvním místě," uzavřel Hamáček.